Aandoeningen aan de bijnieren

Publicatiedatum: Onbekend De bijnieren zijn twee kleine organen die als kapjes op de nieren liggen. Ze zijn hiervan gescheiden door vetweefsel. Een bijnier bestaat uit een binnenste gedeelte (merg) en een buitenste gedeelte (schors). Het bijniermerg produceert twee hormonen die belangrijk zijn voor de regulatie van onder andere de bloeddruk: adrenaline en noradrenaline….

Informatie over de bijnieren

Publicatiedatum: Onbekend Een mens heeft 2 bijnieren. De bijnieren liggen bovenop de nieren. Bijnieren bestaan uit bijniermerg en bijnierschors. Het merg zit in de binnenkant en het schors aan de buitenkant van de bijnieren. Bijnierkanker zit meestal in het bijnierschors van 1 van de 2 bijnieren. Het heet dan bijnierschorscarcinoom. Wat doen de…