Bijnier magazine

De Bijnier is het verenigingsblad van de Bijniervereniging NVACP met informatie over de verschillende bijnieraandoeningen. Daarnaast informeren wij u over belangrijke wijzigingen in de zorg, wetgeving en (arbeids)verzekeringen. Regelmatig worden er ervaringsverhalen van leden gepubliceerd. Het Bijnier-magazine verschijnt 4 keer per jaar. De vier voorgaande Bijnier magazines zijn online te lezen voor leden.

Enkele uitgelichte bijdragen:

Plenadren®: enkele vragen en anwoorden

Zowel op Facebook als in het vorige Bijniermagazine hebben we een oproepje geplaatst om jullie ervaringen en/ of vragen over Plenadren® met ons te delen. In potentie houdt dit medicijn namelijk een grote verandering in voor iedereen die afhankelijk is van hydrocortison. Met jullie ervaringen en vragen in de hand heb ik dr. André van Beek van het UMCG geïnterviewd, wat heeft geresulteerd in onderstaand artikel. Ik hoop dat jullie het leerzaam vinden.

Zelfmanagement deel 2:

Voorbereiding/noodsituatie bijniercris

In deel 2 van de serie Zelfmanagement zullen we het hebben over een noodsituatie of bijniercrisis en hoe je in zo’n geval het beste kan handelen. Deze informatie is niet bedoeld om de adviezen van jouw arts te vervangen, maar om de communicatie tussen jou, je naasten en de zorgverleners te vergemakkelijken.

Verder vindt u in het Bijniermagazine 68 o.m. de volgende bijdragen:

• Een geslaagde dag in Soestduinden
  • Ervaringsverhaal … van afkeuren tot acceptatie
  • (Niet) werken en chronisch ziek zijn
  • De arbeidsdeskundige aan het woord
  • Werk, Stress en burn-out
  • Op vakantie met Addison
  • BijnierNET nieuws
  • Vrijwilligers bij elkaar in de Weistaar

Ontvang het Bijnier magazine

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in de zorg voor mensen met een bijnieraandoening?

Verschijning in:

December

Online lezen bijniermagazine

Leden van de bijniervereniging-nvacp kunnen het bijniermagazine online lezen. gebruik hiervoor uw Gebruikersgegevens van het forum.