Welkom

Welkom op de pagina van de Vlaamse Bijniervereniging. Hier kan je terecht voor informatie rond de verschillende aandoeningen en hun behandeling, maar ook voor contact met lotgenoten.

Als vereniging willen we ijveren voor een betere ondersteuning en behandeling van mensen met een  bijnieraandoening en dit door lotgenoten samen te brengen, te informeren en te vertegenwoordigen waar nodig.

Over ons

De Vlaamse Bijniervereniging is ontstaan uit de Nederlandse NVACP. Deze vereniging kreeg te maken met een stijgende vraag om lotgenotencontact en informatie van zowel Vlaamse patiënten als zorgverleners. Zij hebben begin 2019 de verschillende personen die op verschillende manieren actief waren met elkaar in contact gebracht en het was snel duidelijk dat er een grote motivatie was om een nieuwe werking voor de Vlaamse patiënten uit te bouwen.

Lid worden

Bijnieraandoeningen zijn zeldzame aandoeningen. Om verbeteringen in de gezondheidszorg voor deze groep mensen te kunnen realiseren is het belangrijk de handen ineen te slaan. Samen zijn we sterker. Leden blijven via het Bijnier Magazine op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en bijeenkomsten. De jaarlijkse bijdrage voor 2019 bedraagt 37.50 EUR. Via het inschrijvingsformulier kan je je gegevens overmaken aan de moedervereniging NVACP.

Online lotgenotencontact

In onze facebookgroep kan je in een besloten omgeving in contact komen met lotgenoten en ervaringen uitwisselen.

Vlaamse Bijniervereniging

Adreslijn 1

Adreslijn 2

T: 0486 000 000

E: belgie@nvacp.nl

Deze pagina is in aanbouw.

Voor meer informatie over bijnieraandoeningen kan u doorklikken naar de betreffende pagina bijnieraandoeningen van de overkoepelende vereniging NVACP.

Sluit Menu

Winkelmand