Bijniernet levert bijdrage aan 2e professionaliseringsdag voor arbeidsdeskundigen

Publicatiedatum: 11 juli 2023

Donderdag 29 juni organiseerden de Nederlandse Vereniging van Arbeidsdeskundigen (NVVvA), Stichting Register Arbeidsdeskundigen (SRA) en het Arbeidsdeskundig Kennis Centrum (AKC) een dag vol colleges, workshops en lezingen voor arbeidsdeskundigen. Daaraan hebben zo’n 400 personen deelgenomen.

Alida Noordzij en Peter van den Broek gaven 3x de workshop Arbeidsparticipatie met een endocriene aandoening. Zij vertelden daar aan de hand van de animatie van Hilda waar mensen met een zeldzame bijnieraandoening tegenaan lopen. Variërend van een verlate diagnose, een ziekteverloop die niet past binnen wettelijke termijnen van de Wet Poortwachter, tot gebrek aan kennis en onbegrip in de werkomgeving en niet-passende kaders voor werken met een chronische aandoening.

Bron: BijnierNET