Hoe een idee in vijf jaar gedragen wordt en groeit

nmiddels heb ik al enkele keren over de ‘World Alliance of Pituitary Organizations’ – in ’t kort ‘WAPO’ – geschreven. In oktober 2014 starten we met een enthousiast groepje om de eerste bijeenkomst te regelen. Tijdens onze eerste bijeenkomst in Amsterdam (2016), werd het bestuur gekozen en werd naast de Summit stichting, de WAPO vereniging opgericht, bedoeld als internationale koepelorganisatie voor nationale hypofyse patiëntenverenigingen en gerelateerde aandoeningen, zoals de bijnieren. Op dit moment zijn we bezig met onze nieuwsbrief ‘Global Pituitary Voice’ en plaatst de grafisch ontwerper een logootje met ‘5’op het eerste blad … we bestaan dit jaar al 5 jaar!

Inmiddels hebben 34 nationale patiëntenorganisaties zich bij WAPO aangesloten. Sommige organisaties zijn groot en velen klein en vaak zonder overheidssteun!
WAPO probeert z’n leden te ondersteunen door samen te werken met diverse organisaties, goede en leerzame voorbeelden de delen, het organiseren van campagnes voor Cushing en Acromegaly en waar mogelijk andere activiteiten te stimuleren, altijd om de organisaties te ondersteunen, die dit weer kunnen gebruiken in het belang van hun leden!
Eigenlijk is WAPO is een ‘aangever’ en ledenorganisaties kunnen dat weer oppikken.

Bron: Bijniernet / Muriël Marks