Stichting ziet ‘sterke toename’ vragen over vergoeding van zorg

Publicatiedatum: 25 februari 2023

Opvallend veel mensen hebben dit jaar vragen over de vergoeding die hun zorgverzekering geeft voor een behandeling, meldt de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Precieze cijfers houdt de stichting niet bij, maar een woordvoerster spreekt wel van “een sterke toename” van het aantal vragen ten opzichte van afgelopen jaren.

Zorgaanbieders, zoals ziekenhuizen en fysiotherapeuten, krijgen geld van verzekeraars voor het leveren van zorg. Afspraken daarover worden vastgelegd in een contract. Voor veel zorgverzekeringen geldt dat zorg bij een instelling alleen volledig vergoed wordt als die verzekeraar een contract heeft met die organisatie. Anders moet de patiënt zelf een deel betalen.

Bron: Skipr