Oud bestuurslid Marijke Simon overleden.

Bij het afscheid van Marijke Simon

Ons bereikte het bericht van het overlijden van Marijke Simon in de afgelopen dagen. Marijke is 75 jaren oud geworden (18-05-1949/09-10-2024). Marijke heeft veel en diverse taken uitgevoerd voor wat nu bekend is als de Bijniervereniging. Vanaf het moment dat ze zich als patiënt medio jaren ’90 aansloot bij de Bijniervereniging heeft ze zich ingezet voor medepatiënten. Zij heeft heel veel functies & taken uitgevoerd binnen de Bijniervereniging: van penningmeester, regio-contact persoon, medeorganisator van de ALV’s en lid van het eerste telefoonteam. Ze was rond de millennium overgang ook een aantal jaren onze voorzitter. Ze is formeel gestopt met haar werk in 2022. Dat betekent ruim 25 jaar bijna onophoudelijke inzet voor onze aller belangen.

De Bijniervereniging en haar leden hebben dus heel veel aan haar te danken. Ze deed heel veel goed werk en ze hielp veel mensen als administrateur, boekhouder. Voor problematische zaken had ze vaak wel een creatieve en werkzame oplossing. Boekhouden was haar lust & leven.

Feestjes en bijeenkomsten van de Bijniervereniging waren ook haar passie. Zij heeft er veel georganiseerd. Veel heeft ze gedaan om de later beroemd geworden (goudgele) publicaties Addison-patiënten in Nederland en vooral Cushing-patiënten in Nederland, mogelijk te maken. Dat is nu ruim 25 jaar terug.

We herinneren Marijke als een harde werker, die zeer betrokken was bij alles van de bijnierorganisatie(s), vooral op financieel gebied. We schrijven doelbewust “bijnierorganisaties”, hiermee doelen we vooral op de Bijniervereniging, het Bijnierfonds, BijnierNET, 25 jaar Bijniervereniging, Vrienden van de Bijniervereniging en vast nog veel meer. Als het om penningen ging, was Marijke bijna altijd betrokken. Ze had mede daarom de bijnaam Mama Cash. De zin die Marijke vaak uitsprak en die velen van ons niet zullen vergeten is: “Helaas pindakaas”.

Marijke bedankt, je was belangrijk voor ons en voor alle leden van de vereniging.

Namens velen,

Élise Foltête (namens de Bijniervereniging)

Harm R. Haak (namens BijnierNET)

Johan G. Beun (namens Raad van Advies v/d Bijniervereniging