LCG ontvangt vierjarige subsidie voor strijd tegen tekorten

Publicatiedatum: 5 januari 2024

Het Landelijk Coördinatiecentrum Geneesmiddelen (LCG), opgericht om de beschikbaarheid van essentiële ic-geneesmiddelen te borgen, heeft subsidie gekregen om de komende vier jaar door te gaan met de strijd tegen geneesmiddeltekorten. “We gaan ook onderzoeken wat we kunnen betekenen voor de openbare apotheken.”

Sinds de start in april 2020 aan het begin van de pandemie voorkomt het LCG dat er tekorten ontstaan aan essentiële ic-medicatie voor COVID-19. De stichting werd opgericht door de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuisapothekers (NVZA) en coördineert en monitort landelijk de inkoop, eigen bereiding en herverdeling tussen ziekenhuizen van COVID-19-medicatie en andere essentiële geneesmiddelen waaraan tekorten zijn.

Bron: Pharmaceutisch Weekblad