Informatiebijeenkomst project Arbeidsparticipatie en chronisch ziek zijn

Tijdens de algemene bijeenkomsten in het Arbeidsparticipatie project werd door meerdere mensen met een bijnier- of hypofyse aandoening verzocht om een ‘ondersteunende’ buddy – een ervaringsdeskundige lotgenoot – die hen door het lastige traject kan begeleiden van arbeid en ziekte, o.a. met het zoeken naar antwoorden, hoe om te gaan met werkgevers, arbo-artsen, UWV, etc.

Het kernteam heeft hier nu een bedrag voor vrijgemaakt, zodat we – samen met de NHS – voor geïnteresseerden die deze ‘buddy’ rol willen oppakken, een informatiebijeenkomst kunnen organiseren in de eerste helft van 2022.

De 1-daagse bijeenkomst bij Stichting Centrum Chronisch Ziek & Werk zal vooral focussen op het delen van informatie, hoe ondersteunen en/of doorverwijzen, etc.

We zijn op zoek naar in totaal vijf personen die, namens de Bijniervereniging, kunnen deelnemen aan deze bijeenkomst. Drie mensen hebben zich inmiddels al opgegeven.

Ben je geïnteresseerd, neem dan contact op met Muriël Marks, mailadres: muriel.marks-de.korver@nvacp.nl

Bron: .Arbeidsparticipatie en chronisch ziek zijn