Inbreng voor verkiezingsprogramma Tweede Kamerverkiezingen 10 punten om de zorg toekomstbestendig te maken

Publicatiedatum: 22 augustus 2023

In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november 2023 stellen politieke partijen een nieuw verkiezingsprogramma samen. We denken graag met politici mee over het beleid om de zorg toekomstbestendig te maken en te houden. Lees hieronder
de 10 punten die we hebben meegegeven.

Vanuit Zilveren Kruis vinden we het allereerst van groot belang dat we doorgaan met de in gang gezette beweging van de zorgakkoorden IZA, GALA en het programma WOZO. Ons uitgebreide standpunt van juli 2023 kunt u lezen in de 10 vragen en 13 antwoorden. In aanvulling hierop – en in aanvulling op het verkiezingspamflet van ZN namens de gezamenlijke verzekeraars – hebben we de volgende 10 suggesties meegegeven voor de zorgparagraaf van de nieuwe verkiezingsprogramma’s.

Vergroot de mogelijkheden om structureel te kunnen investeren in het verbeteren van gezondheid en preventie.