Publicatiedatum: 24 september 2024
er maand bezoeken 1 miljoen mensen Zorgkaart Nederland, op zoek naar een passende zorgverlener. Zij laten zich daarbij leiden door ruim anderhalf miljoen ervaringen van andere patiënten én alle keuze-informatie op Zorgkaart Nederland. Een paar duizend zorginstellingen maken gebruik van de mogelijkheid om hun organisatie uitgebreid voor te stellen met behulp van onze dienstenpakketten. Maar er zijn ook mensen, zowel patiënten als zorgaanbieders, die kritisch zijn op Zorgkaart Nederland. Dat mag natuurlijk. Maar er worden ook veel misverstanden gedeeld, met name op social media. Daar willen we er graag een paar van ontkrachten.
- “Zorgkaart Nederland is een soort klachtenforum.”
.
Mensen denken soms dat alleen patiënten die iets te klagen hebben een waardering schrijven. Dat beeld is gelukkig onterecht. Zo’n 90% van de patiëntervaringen op Zorgkaart Nederland is positief. Patiënten zijn vaak dankbaar voor de zorg die ze krijgen. En dan willen ze die waardering graag delen. Natuurlijk zijn er ook minder positieve ervaringen. Die leveren vaak waardevolle verbeterinformatie op. Enkele duizenden zorgorganisaties maken daar actief gebruik van. Bovendien bestaat de site niet alleen uit waarderingen. Waardevolle wachttijd-informatie en de keuzehulpen, gemaakt in samenwerking met patiëntenorganisaties, helpen patiënten en hun naasten hun weg binnen de zorg te vinden.
Bron: Academie Nieuwe Zorg