Europese Hormoondag

Wat is Europese Hormoondag?

• Op 23 mei 2022 lanceert de European Society of Endocrinology (ESE), samen met de European Hormone and Metabolism Foundation (ESE Foundation) en partnerverenigingen, de allereerste speciale bewustwordingsdag voor hormonen – European Hormone Day.
  • European Hormone Day is gewijd aan het vergroten van het bewustzijn onder Europese en nationale besluitvormers, evenals het publiek, over de belangrijke rol die hormonen spelen bij gezondheid en welzijn, en bij het voorkomen, behandelen en leven met tal van ziekten – waaronder enkele van de meest voorkomende ziekten in de wereld.

Waarom een ​​Europese Hormoondag lanceren en waar ligt de focus voor het eerste jaar?

• Er is een gebrek aan kennis over de voordelen van een goede endocriene gezondheid en de bijdrage ervan aan ons algehele welzijn. De Europese Hormoondag probeert dit aan te pakken.
  • De focus voor 2022 ligt op de Europese en nationale besluitvormers, die hen informeren over de rol van hormonen en het belang van het verbeteren van de endocriene gezondheid. Het doel is dat ze veel aandacht zullen besteden aan hormonen bij het opstellen van beleid dat (a) de algemene endocriene gezondheid van de bevolking zal verbeteren en (b) manieren zal creëren om de maatschappelijke en gezondheidsuitdagingen aan te pakken die worden veroorzaakt door enkele van de meest voorkomende ziekten, en ook een groep van meer dan 400 zeldzame ziekten die verband houden met het endocriene systeem.

Bron: .ese-hormones.