Uitnodiging voor een ontmoetingsdag op zaterdag 10 december in Roosendaal

Publicatiedatum: 17 november 2022

Zaterdag 10 december organiseren we een dag voor en door verschillende verenigingen: ,
DSD Nederland, MRKH vrouwen, Nederlandse Klinefelter Vereniging, Bijniervereniging NVACP en Turner Contact Nederland.* Met plezier nodigen wij je uit voor deze bijzondere dag vol bijzondere ontmoetingen.

• Hoe is het om niet te passen in een standaard verwachtingspatroon?
  • Hoe is het bijvoorbeeld om op te groeien met een lichaam dat geen kinderen kan krijgen?
  • Wat doet het met je als je dat met niemand kan / mag delen?
  • Wat doet het om onderdeel te zijn van een medische wereld?

Hoewel iedere vereniging anders is, iedere variatie eigen kenmerken heeft, zijn dit vragen waar wij ons allemaal in kunnen herkennen. Daarom organiseren we een ontmoeting met alle verschillende leden, familie en andere betrokkenen. Om te voelen dat er herkenning is en dat er verschil mag zijn.

Op deze dag speelt X Y WE voor het laatst, de voorstelling die de afgelopen twee jaar op veel podia te zien is geweest. Niet alleen in theaters, maar ook op scholen en in medische centra. Om iedereen te vertellen over de impact van een intersekse variatie ** op het dagelijks leven van de zes spelers. Ondanks de onderlinge verscheidenheid, is het de emotionele impact die ons verenigt. Juist dát komt naar voor in de voorstelling.

Naast X Y WE biedt het programma op deze ontmoetingsdag alle ruimte voor verhalen uit verenigingen die niet in de voorstelling zitten. Daarnaast is er een talkshow en een ontspannen, informeel gedeelte. De ontmoetingsdag is op zaterdag 10 december is van 13.00u tot 17.00 uur (exclusief nazit) in Schouwburg de Kring in Roosendaal (i.v.m. de toegankelijkheid voor zowel Nederland als Vlaanderen). Je kunt je hiervoor aanmelden via onderstaande link.
De kosten voor deelname zijn €10,- inclusief een hapje en een drankje.

We hopen ook jou dan heel graag te zien.
* Ook mensen met een soortgelijke ervaring die geen lid zijn van een vereniging zijn welkom.
** We gebruiken in de voorstelling intersekse als overkoepelende term, maar we zijn ons ervan bewust dat veel mensen (met een DSD) zich niet identificeren als intersekse. Dat respecteren wij, en ook die mensen zijn van harte welkom om ervaringen uit te wisselen.