Digitale zorg en oplossingen zoals beeldbellen en telemonitoring hebben de afgelopen twee jaar ook bij Ziekenhuis Rivierenland een flinke groei doorgemaakt. Zo is deze maand het aantal poliklinieken en afdelingen waar patiënten met zorgverleners kunnen beeldbellen uitgebreid. Dat is nu ook mogelijk voor patiënten van de Paramedische dienst en de poliklinieken urologie, longgeneeskunde en neurologie.
Patiënten van Ziekenhuis Rivierenland kunnen nu op meer poli’s gebruik maken van Beeldbellen.
Om patiënten op de mogelijkheden van beeldbellen te attenderen zet Ziekenhuis Rivierenland het patiëntenportaal, MijnZR, in. Voor het beeldbellen maakt het ziekenhuis gebruik van het bekende systeem en de app van BeterDichtbij. Patiënten kunnen via die app zelf een beeldbel-afspraak aanvragen. De voordelen van digitale zorg werden tijdens de coronapandemie snel duidelijk. Zo
werd onder ander het bewijs geleverd dat veel consulten telefonisch of via een beeldverbinding afgehandeld kunnen worden.
(Inmiddels maken meer ziekenhuizen gebruik van “Beter Dichtbij”)
Bron: Academie Nieuwe Zorg