Uitnodiging Regiobijeenkomst Roermond en Breda

Bijniervereniging NVACP lid worden

Regionale bijeenkomst Kwaliteitsstandaard Bijnieraandoeningen

• Zaterdag 27 oktober 2018 in Breda. Aanvang 14:00 uur, inloop vanaf 13:30 uur.
  • Woensdagavond 24 oktober 2018 in Roermond, Aanvang 19:00 uur, inloop vanaf 18:30 uur.
  • Aanvang woensdagavond 24 oktober 2018 19:00 uur, Laurentius Ziekenhuis, Roermond
  • Dr. R van Schelven, internist-endocrinoloog in het Laurentius ziekenhuis, informeert u over nieuwe ontwikkelingen in de zorg bij bijniernierschorsinsufficiëntie en het syndroom van Cushing. Hij doet dit aan de hand van de Kwaliteitsstandaard Bijnieraandoeningen. Belangrijk aandachtspunt is de verbetering van de kwaliteit van leven, zelfmanagement en uitleg over de aandoeningen.
  • Na de pauze vertelt Johan G. Beun, coördinator van BijnierNET, over de Bijnier App en wat je daar allemaal mee kunt doen. Hij gaat ook in op de nieuwe stressschema’s, de SOS kaart en SOS spullen.
  • Daarna vertelt Ad Hermus, hoogleraar en voorzitter van BijnierNET, over de werkzaamheden die van belang zijn voor mensen met een bijnieraandoening of hun partners en mantelzorger.
  • Aanvang zaterdag 27 oktober 2018 in het Amphia ziekenhuis Breda. Aanvang 14:00 uur, inloop vanaf 13:30 uur.
  • Dr Sjoerd W. van Thielen dr. Charlotte Krol, internisten-endocrinologen in het Amphia, informeren u over verbeterde kwaliteit van zorg aan de hand van de Kwaliteitsstandaard Bijnieraandoeningen. Inmiddels is het elektronisch patiëntendossier ingevoerd in het Amphia ziekenhuis en daarover ontvangt u meer informatie. Belangrijk aandachtspunt is de verbetering van de kwaliteit van leven. Zij zullen ook stil staan bij bijnieroperaties.
  • Mevrouw Alida Noordzij, bestuurder BijnierNET, informeert u over de Kwaliteitsstandaard Bijnieraandoeningen. Zij staat uitgebreid stil bij de ontwikkelde producten die u helpen grip te krijgen op uw gezondheid en uw ziekte. Dit wordt zelfmanagement of co-management genoemd.
    Er wordt ook stil gestaan bij het stressschema om een Bijniercrisis te voorkomen. Indien gewenst kan er naar afloop nog een korte instructie worden gegeven ver de noodinjectie. Wilt u instructie krijgen voor de noodinjectie geef dat dan aan op het inschrijfformulier.
  • Apotheker mevrouw dr. Margo Taks zal u informeren over de perikelen op de medicijnmarkt en specifiek over de medicijnen zoals hydrocortison, Fludrocortison en Euthyrox.