Stop met uitkleden aanvullende verzekering

Zorgverzekeraars moeten ophouden met het sluipenderwijs uitkleden van de aanvullende verzekering in de zorg. Dat is de strekking van een brief van Patiëntenfederatie Nederland aan de koepel van zorgverzekeraars, ZN. De brief wordt gesteund door Ieder(in).

Dekking aanvullende verzekering steeds minder

In de brief schrijft de federatie dat er elk jaar weer signalen binnenkomen van mensen die ooit een aanvullende verzekering sloten en die er nu achter komen dat de dekking in de loop der jaren steeds minder is geworden. “Op het moment dat ze aanspraak moeten maken, ontvangen ze veel minder vergoeding voor bijvoorbeeld fysiotherapie dan aanvankelijk gedacht. Terwijl ze destijds juist vanwege die ruimere dekking hebben gekozen voor de uitgebreide aanvullende verzekering.”

Bron: Patiëntenfederatie Nederland