Patiënten erg tevreden over meebeslissen zorgbehandelingen Rijnstate

Ruim 85 procent van de patiënten van Rijnstate is positief over de mate waarop zij in de spreekkamer kunnen meebeslissen over onderzoeken of behandelingen. Dat blijkt uit onderzoek van het ziekenhuis waarbij enkele duizenden patiënten zijn bevraagd.

Samen Beslissen betekent dat patiënten en naasten samen met zorgverleners bepalen welke zorg het beste bij de patiënt past. “Dat hangt altijd af van wat iemand belangrijk vindt in zijn of haar leven. Alleen samen kun je bepalen welke zorg het beste past’’, zegt Wim van Harten, voorzitter van de raad van bestuur van Rijnstate. “Ik ben trots op deze cijfers. Het is een essentieel aspect van onze keuze voor waardegedreven zorg (value based healthcare) en het is mooi om te zien dat patiënten ons zo waarderen.” Het ziekenhuis heeft de cijfers aan de vooravond van de start van de landelijke campagne Samen Beslissen gepresenteerd die op 6 september is gestart en zestien maanden duurt.

Bron: Skipr