Informatie via app zorgt voor tevreden patiënt die minder zorg consumeert

WORD LID

Bij het Lidmaatschap:

  • Bijniermagazine
  • Welkomstpakket
  • Forum
  • Lotgenoten contact dagen
  • Medisch congres

Voor maar € 37,50 per jaar

Informatievoorziening is cruciaal om de patiënt optimaal in staat te stellen deel te nemen aan onder meer value based healthcare, samen beslissen en patient empowerment. Een app die gedoseerd
begrijpelijke informatie aanbiedt, kan ervoor zorgen dat de patiënt meer kennis heeft, meer betrokkenheid ervaart en minder zorg consumeert. Dat blijkt uit onderzoek van zorgondernemer Thomas Timmers, die vrijdag aan de Radboud Universiteit zijn proefschrift over dit onderwerp verdedigt.

Practise what you preach staat hoog in het vaandel bij zorgondernemer en onderzoeker Thomas Timmers. In de week voor de verdediging van zijn proefschrift, ontvangen genodigden informatie over belangrijke onderwerpen uit zijn proefschrift en praktische informatie over het verloop van de dag. Die
informatie krijgen ze via dezelfde app die patiënten tijdens zijn onderzoeken hebben gebruikt. Voor de gelegenheid is de Patient Journey App omgebouwd tot Promotie Journey App. ‘Een gimmick, maar er zit wel een gedachte achter’, zegt Timmers.

Bron: Academie Nieuwe Zorg