Helft gebruikers loopt vast in pgo

Patiënten ondervinden nog veel technische problemen en onduidelijkheid bij het gebruik van persoonlijke gezondheidsomgevingen (pgo’s). In sommige gevallen lukt het minder dan de helft van de patiënten om de systemen goed te gebruiken. Dit blijkt uit een peiling van Kantar Public onder ruim duizend potentiële gebruikers.

Zo is het 55 procent van de ondervraagden niet gelukt om gegevens van de huisarts op te halen. Door technische problemen en onduidelijkheid kwamen zij niet verder in de systemen. Een derde van de gebruikers die dit niet lukte kon de huisarts simpelweg niet vinden.

Document

Maar een tiende van de ondervraagden die een document probeerde te downloaden is dit gelukt. Zeven op de tien ondervraagden uit deze groep lukte dat niet doordat het systeem foutmeldingen gaf, vastliep of terugkeerde naar het inlogscherm van DigiD. Twee op de tien gebruikers lukte het om in te loggen, maar daarna ging alsnog iets fout.

Bron: Skipr

X