Coronapandemie heeft invloed op ervaren kwaliteit van leven

Hoe ervaren mensen met een chronische aandoening, mensen van 65 jaar en ouder en mensen met een mantelzorgtaak hun kwaliteit van leven? De jaarlijkse beleidsrapportage van het landelijk initiatief Mijnkwaliteitvanleven.nl zoomt in op de kwaliteit van leven van 15.114 deelnemers die in de periode 15 maart 2020 tot en met 14 maart 2021 de vragenlijst invulden van Mijnkwaliteitvanleven.nl.

Met de vragenlijsten van Mijnkwaliteitvanleven.nl brengen mensen in beeld wat belangrijk is voor hun kwaliteit van leven. De vragen gaan over de persoonlijke situatie, mogelijkheden en beperkingen. Hoe mensen dagelijks leven en gezondheid ervaren en hoe zij hun omgeving en zorg waarderen. Dit helpt hen bij het zoeken naar passende oplossingen om die levenskwaliteit te bewaken of te vergroten. Zo vergroten mensen hun kansen en kunnen verschillen tussen mensen kleiner worden. Tegelijkertijd dragen de deelnemers met het invullen van de vragenlijsten bij aan het verbeteren van de zorg.

Bron: Patiëntenfederatie Nederland