behoud de huisartsenzorg!

Met de vuist op tafel:

De huisartsenzorg staat onder grote druk. De vraag naar huisartsenzorg groeit vanuit alle kanten en groeit harder dan het aanbod kan bijbenen. De randvoorwaarden om goede huisartsenzorg te bieden, groeien niet mee. Die balans moet hersteld worden, om te voorkomen dat de huisartsenzorg onder de druk bezwijkt.

Passende oplossingen
Overheid en verzekeraars komen met oplossingen die niet sporen met hoe huisartsen willen werken en die niet aansluiten bij de dagelijkse praktijk. Als huisartsen weten we zelf het beste wat er speelt, wat er moet gebeuren en welke oplossingen echt gaan werken. Daarom geven we concreet aan wat er nodig is in de inhoud van het vak, de bekostiging van de huisartsenzorg en wat anderen moeten doen om de problemen in de huisartsenzorg aan te pakken. Wij maken duidelijk wat wij huisartsen te bieden hebben, wat er op het spel staat en wat wij nodig hebben om door te kunnen. Dat is wat we op tafel leggen, aan de onderhandelingstafel voor het integraal zorgakkoord (IZA)