Nepsites proberen verzekerden op te lichten

Oplichters gebruiken honderden nepsites om hun slachtoffers te bedotten. De makers van de sites willen misbruik maken van mensen die informatie zoeken over een nieuwe zorgverzekering, denkt de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN), die gaat over alle .nl-registraties. De SIDN ziet een verband met Prinsjesdag, die dit jaar plaatsvindt op 18 september (de derde dinsdag van september). Dan maakt het kabinet de nieuwe plannen voor de zorgverzekeringen bekend. De stichting roept zorgverzekeraars daarom op om alert te zijn. De websites die de oplichters gebruiken, zijn zogenaamd sites van zorgverzekeraars. Als mensen nietsvermoedend zo’n site bezoeken, kunnen hun persoonlijke gegevens in verkeerde handen vallen. Zulke data zijn op de zwarte markt goud waard.

Bron: Skipr