Een laatste blog.

Ergens in 2012 ontstond het idee voor een samenwerkingsverband bijnierziekten met daarin endocrinologen, verpleegkundigen en patiënten die zouden gaan samenwerken. Dit is het begin van de Stichting BijnierNET. Vanaf dag één was ik hierbij betrokken en nu 30 juni 2019 neem ik afscheid van BijnierNET. Het is tijd voor een terugblik.

Wees gerust, ik ga geen jaarverslag over 7 jaar werk maken, maar misschien is het wel goed om u te laten delen in wat fascinerende hoogtepunten en wat dieptepunten waren, want ook die waren er. Hoogtepunten zijn anders onmogelijk.

Met de oprichting van de Stichting Vrienden Bijniervereniging nam het aantal overlegmomenten met endocrinologen in de academische ziekenhuizen steeds meer toe. Vanuit de ideeën die ontstonden in die gesprekken zijn in 2012 de eerste stappen gezet om BijnierNET op te richten. En ja, dan begin je met op zoek te gaan naar fondsen. Die zoektocht is doorgegaan tot vandaag met wisselend succes, dat dan weer wel.

Bron: BijnierNET / Alida Noordzij