‘Een hart onder de riem’ voor de endocrinologen.

De voorzitter van de Europese vereniging voor endocrinologie (ESE), Andrea Giustina, heeft een videoboodschap ingesproken gericht aan de endocrinologen in Europa. Hij zegt trots te zijn op de vakgenoten in de frontlinie in de zorg. De ESE heeft een standpunt uitgegeven met 10 adviezen voor endocrinologen over hun werkwijzen tijdens deze Corona-pandemie. BijnierNET heeft het standpunt geanalyseerd met de conclusie: “We doen het goed.” Het is een hart onder de riem van de endocrinologen.

Alle nieuwsmedia informeren over de corona-pandemie. Dat is inmiddels al weken het geval. Door de goede beschikbaarheid van internet hebben veel mensen ook toegang tot informatiebronnen in andere landen. Dit leidt tot vragen en ook soms tot angst. Angst, of Nederland wel de goede maatregelen neemt om de besmettingen voldoende te remmen. Angst over de kwetsbaarheid als gebruiker van hydrocortison of prednison. Angst over het buikje en het overgewicht. De kranten schrijven er volop over. Het informeert mensen en tegelijkertijd is het de vraag of het écht helpt. Angst is immers een slechte raadgever ook zonder deze pandemie.

Bron: BijnierNET