Bericht over de maatregelen omtrent het coronavirus

Op maandagavond 16 maart jl. sprak minister-president Rutte over de zware maatregelen die getroffen moeten worden om de verspreiding van het corona-virus te vertragen. Het vertragen is nodig omdat de ziekenhuizen de benodigde zorg niet kunnen leveren, als er teveel mensen ineens intensieve zorg nodig hebben vanwege een besmetting met het corona-virus. Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk is dat de ziekenhuizen kunnen blijven functioneren, ook voor ander medische zorg.

Het bestuur van de Bijniervereniging NVACP heeft goed kennis genomen van alle maatregelen en volgt de adviezen van de Rijksoverheid en het RIVM op.

Er zijn daarom voorlopig geen bijeenkomsten voor leden en naasten om elkaar persoonlijk te ontmoeten.

De vereniging staat wél voor u klaar, zoals inmiddels ruim 30 jaar.

Vragen&Antwoorden

In samenwerking met BijnierNET is nieuwe informatie voor u verzameld op basis van alle vragen die wij ontvingen. U vindt een Q&A hier.

Luisterend oor

Heeft u behoefte aan een luisterend oor om uw persoonlijke situatie te bespreken met iemand met ruime ervaring in de gezondheidszorg, bel dan met het telefoonteam 0800-6822765.

Forum

Gebruik het forum om elkaar te informeren. Wees wel voorzichtig met informatie die u van het internet haalt. Het is helaas niet altijd correct en betrouwbaar. Het bestuur van de vereniging laat zich informeren door experts over maatregelen en zo nodig informeren wij u per mail en ook in het Bijnier magazine.

Jaarlijkse controle

Speciaal vragen wij uw aandacht voor uw jaarlijkse gesprek met de internist-endocrinoloog, mocht die op korte termijn staan gepland. Het is belangrijk dat het gesprek, al dan niet aangepast, wél doorgaat. Datzelfde geldt voor het voorbereidende bloed- of urineonderzoek. Wij hebben begrepen dat uw behandelend arts (of een van de medewerkers) contact met u opneemt over het jaarlijkse gesprek. Ga niet zelf bellen, tenzij u niets heeft gehoord tot 24 uur voor het geplande gesprek. Check ook altijd de website van uw ziekenhuis.